|
Paris openings this week
|
– View the agenda on Slash
|
|
|
The exhibition “Video Vintage” presents some thirty videos made in Europe, the United States, Brazil and Japan in the years from 1963 to 1980, each marking an experimental breakthrough for the medium.
|
Centre Georges Pompidou
|
|
|
(French only) Les commémorations françaises du centenaire de la mort d’August Strindberg débutent avec cette exposition présentée au Festival international d’Angoulême et ensuite à l’Institut suédois à Paris. Il s’agit d’un regard original sur la bande dessinée suédoise contemporaine, à travers l’évocation collective de Strindberg, sans conteste le plus célèbre des auteurs suédois.
|
Institut suédois
|
|
|
(French only) A l’ancienne, être berger n’était pas un métier mais un choix de vie. On vivait selon la tradition de la transhumance, voyageant toute la durée de l’année, dormant à la belle étoile… L’industrialisation de l’élevage a mis fin à de ce style de vie. Dragos Lumpan et Gaëtan Rousselet ont capturé les dernieres traces de la transhumance en Europe.
|
Institut culturel roumain
|
|
7 PM
|
Visit
|
(French only) Visites de l’exposition avec Jean-Paul Felley et Olivier Kaeser, co-directeurs du Centre culturel suisse et commissaires de l’exposition ; entrée libre dans la limite des places disponibles.
CCS — Centre culturel suisse
|
|
7:30 PM → 9 PM
|
Lecture
|
(French only) Le fantôme d’August Strindberg plane même au-dessus du monde suédois de la BD. Au travers d’un diaporama d’images et d’une rencontre, plusieurs dessinateurs dont Anneli Furmark), Malin Biller et Knut Larsson évoquent leur travail et leur rapport à Strindberg. Participent également Philippe Morin, Fredrik Strömberg et Josefin Svenske.
Institut suédois
|
|
|
(French only) A l’heure où la science permet de fabriquer chimères, hybrides et autres créatures trans-naturelles et où nous réalisons que, génétiquement, les animaux sont nos semblables, tandis que notre délire productiviste nous incite à toujours plus de cruauté, l’exposition Humal / Animain interroge ce rapport ambigu entre humanité et animalité.
|
Plateforme
|
|
|
Our first exhibition will be about meeting and reopening the gallery. Two art lovers Hélène Bailly, gallery owner in Paris, and Annka Kultys, curator and collector, met and decided to share their knowledge and passion. The gallery will focus on international artists and galleries currently showing outside of France.
|
|
|
6 PM → 10 PM
|
Opening
|
(French only) Vernissage de l’exposition Humal / Animain et concert de Depth Affect (David Bideau et Rémy Charrier)
Plateforme
|
|
|
7 PM
(French only) Projection de La Quatrième Vie de Machteld van Gelder, une interview particulièrement émouvante de la grande dame de la littérature néerlandaise dans les dernières années de sa vie par le journaliste Max Pam. Hella S. Haasse, auteur néerlandais le plus traduit de tous les temps fut lauréate de très nombreux prix littéraires.
|
Meeting
Institut néerlandais
|
|
|
(French only) La galerie Bernard Bouche présente une exposition collective avec Emanuele Becheri, Guy Mees, Dan Van Severen, John Murphy et Carlo Guaita.
|
Bernard Bouche Gallery
|
|
|
This exhibition presents this very personal work of Christopher Anderson accross a selection of about fifteen prints that record his intimate life with his wife and son.
With this series Christopher Anderson comes back to color photography after Capitolio, a wonderful black and white corpus about the upheavals of contemporary Caracas, Venezuela.
|
Magnum Gallery
|
|
|
Whether making films, installations, or collages, Julien Crépieux’s work proposes original devices, through the appropriation of images, films, texts, and music, of which he then twists the modes of appearance, giving rise to works that are marked with a dimension that is formal as well as poetical.
|
Jérôme Poggi Gallery
|
|
|
“What interests me in Comandon’s work is the ingenuity of his filming device and of the imaginary within it. His way of dipping into microscopic research like a quest for interiority, is what links my practice to his. With the help of his camera, Comandon perforates the surface and goes beyond it to make visible everything there is to see.” — D. Douard
|
Bétonsalon - Centre d'art et de recherche
|
|
|
Ulla von Brandenburg’s works often move between such liminal spaces of the real — the spectral images in her drawings, her installations which plunge us into another world, and the highly dramatised mises-en-scène in her films. For her exhibition at Rosascape, Ulla von Brandenburg gives particular attention to the visual artifice of image duplication.
|
Rosascape
|
|
– View the agenda on Slash
– View all the current events
|
|
|